آشنایی با موزه روباز آلتین کوی آنکارا

به گزارش مجله آزمون اول، آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و بعد از استانبول دومین شهر عظیم این کشور به شمار می رود که بناهای تاریخی و توریستی بسیاری را در خود جای داده است.

آشنایی با موزه روباز آلتین کوی آنکارا

قدمت آنکارا به عصر برنز و تمدن هیتی ها بر می گردد که در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در این منطقه زندگی می کردند.

موزه آلتین کوی یکی از موزه هایی است که در فضای باز در معرض دید عموم قرار گرفته است و محدود به دیوار نیست. موزه آلتین کوی آنکارا شامل خانه های سنتی آناتولی، نمایشگاه های صنایع دستی و کشاورزی است.

قدم زدن در راستا های سنگی و دیدن چشمه های آرام بخش آن حس و حال خوبی به آدم می دهد. صدای برخورد سنگ ریزه ها به سطح چشمه ها بی نظیر بوده و طراوت و شادابی را به روح انسان هدیه می دهد.

در بیشتر نمایشگاه های این موزه انسان های واقعی مشغول نشان دادن زندگی روستاییان هستند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما آنکارا و سفر به پایتخت ترکیه را داشته باشید، بازدید از موزه آلتین کوی را به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنکارا هرگز از قلم نیاندازید.

چرا بازدید از موزه آلتین کوی آنکارا پیشنهاد می گردد؟

گشت و گذار در این موزه برای افرادی که علاقه مند به زندگی شیرین و کم دغدغه روستایی هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

جالب ترین چیز در این موزه آشنایی با فرهنگ مردمان شهر و مهمان نوازی آن هاست.

بر خلاف سایر موزه ها که حیوانات به صورت خشک شده هستند، در این مجموعه حیوانات زنده هستند.

کلبه هایی در این موزه وجود دارند که بعد از گشت و گذار در موزه می توانید در این کلبه ها استراحت کنید.

وجود پل معلق آلتین کوی از دیگر جذابیت های این موزه برای گردشگران به شمار می رود.

تاریخچه موزه آلتین کوی آنکارا

موزه آلتین کوی زندگی روزمره روستاییان را بین سال های 1930-1950 میلادی نشان می دهد. با بازدید از این موزه تمام فرهنگ غنی روستایی را در آن مشاهده می کنید و هم چنین سبک و نوع زندگی مردمان روستایی را از 2000 سال پیش تا کنون می توانید ببینید. اگر به چنین موزه هایی علاقه دارید، در سفر به آنکارا می توانید زندگی روستایی مربوط به 100 سال پیش را در موزه آلتین کوی تجربه کنید.

معماری موزه آلتین کوی آنکارا

موزه آلتین کوی بر خلاف سایر موزه ها در یک ساختمان قرار نگرفته است و یک مجموعه رو باز است. این موزه در مساحت 500 هزار هکتاری ساخته شده است. هنگام ورود به این موزه با خانه های چوبی، اصطبل و حیواناتی مانند بز، گوسفند، سگ و گربه و پرندگان رو به رو می شوید.

زمانی که پا به این موزه میگذارید، چیز های زیادی توجه شما را به خود جلب می نمایند که از جمله آن ها می توان به پل معلق، مسجد قدیمی شهر و چشمه های زیبا اشاره نمود. این موزه نمادی از یک زندگی آرام و ساکت روستایی است وبرای افرادی که می خواهند برای چند ساعت از هیاهوی شهر و زندگی شهر نشینی به دور باشند یک مکان بسیار مناسبی است.

نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایشگاه پخت نان محلی، نمایشگاه آشپزی و خانه داری، نمایشگاه ماشین ها و ابزار کشاورزی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه خانه روستایی و نمایش دامداری روستاییان در موزه آلتین کوی وجود دارند. صنایع دستی روستاییان این منطقه غیر قابل چشم پوشی است. قالیچه ها یکی از بهترین نمونه های آنهاست. البته در این بین ظروف مسی دست ساز هم از زیبا ترین آنها به حساب می آید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه آلتین کوی آنکارا

علاقه مندان به بازدید از موزه آلتین کوی آنکار باید بلیط ورودی تهیه نمایند. این موزه زیبا و دیدنی همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت 10 صبح الی 9 شب آماده استقبال از گردشگران و علاقه مندان است. توصیه می گردد هنگام تهیه بلیط، نقشه مربوط به تمام محیط موزه را دریافت کنید و از گردش در این محیط متنوع لذت ببرید. زمان پیشنهادی برای بازدید از این موزه حدود 1-2 ساعت است.

بهترین زمان بازدید از موزه آلتین کوی آنکارا

بهترین زمان برای بازدید از موزه آلتین کوی آنکارا، بر اساس شرایط آب و هوایی شهر آنکارا از اواسط بهار تا اواسط پاییز بوده و در این زمان شما می توانید با حضور در شهر آنکارا از تماشای موزه آلتین کوی لذت ببرید.

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک موزه آلتین کوی آنکارا

آکوا پارک: 2.4 کیلومتر

مسجد روستا: 4.5 کیلومتر

مسجد حاجی بایرام: 11.9 کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه آلتین کوی آنکارا

هتل سرگاه: 12.4 کیلومتر

هتل رویال کارین آنکارا: 12.7 کیلومتر

هتل پرا سیتی: 13 کیلومتر

رستوران های نزدیک موزه آلتین کوی آنکارا

رستوران اسپشیال فود: 5.2 کیلومتر

رستوران کاردشلر اویگور موتفاقی: 14.9 کیلومتر

رستوران آلوها بورگر: 19 کیلومتر

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16813

به "آشنایی با موزه روباز آلتین کوی آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه روباز آلتین کوی آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید