اجرای طرح یک روستا یک محصول در میاندورود، شرایط آسان برای توسعه گلخانه

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از اجرای طرح یک روستا یک محصول در روستای زید این شهرستان اطلاع داد .

اجرای طرح یک روستا یک محصول در میاندورود، شرایط آسان برای توسعه گلخانه

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درمیاندورود: سید اسماعیل علوی اظهار کرد: روستای زید بخش مرکزی شهرستان میاندورود به اسم پایلوت طرح یک روستا، یک محصول با اعتبار صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد واحدهای گلخانه ای انتخاب شد.

وی اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید برای واحدهای گلخانه ای طرح یک روستا، یک محصول تخصیص اعتبارهای کم بهره با سهل ترین شرایط پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان را دارد چرا که تضمین های بانکی این صندوق نسبت به سایر بانک ها راحت تر است و به گونه های مختلف از جمله تضامین خانه های روستایی، صندوق ضمانت صنایع کوچک و صندوق ضمانت تعاون است.

علوی توضیح داد: یکی از راه های حمایت از توسعه مالی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب عایدی و ثروت بیشتر و توسعه مزیت های روستاست که به همین دلیل با حمایت از طرح هر روستا یک محصول اشتغالزایی را به روستاها برده و بر بیکاری در روستاها غلبه و خانوارها را از خدمات صندوق بهره مند می نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود رشد شاخص اشتغال در روستا، افزایش تکنولوژی فراوری، فرآوری و بسته بندی محصول، تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس در روستا، بالا رفتن توجیه مالی در طرح های مرتبط با محصول، ترویج مشاغل جوار مزرعه و یاری به اقتصاد روستا در مواقع بحرانی و خشکسالی، ایجاد بازارهای محلی برای عرضه محصولات و داد و ستد با سایر روستاها، افزایش سطح رفاه زندگی در روستاها، بهره برداری مناسب از زیرساخت های موجود مانند راه، مدرسه، بهداشت و ... در امر توسعه و افزایش وحدت بین اهالی روستاها را از مزایای این طرح برشمرد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28603

به "اجرای طرح یک روستا یک محصول در میاندورود، شرایط آسان برای توسعه گلخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح یک روستا یک محصول در میاندورود، شرایط آسان برای توسعه گلخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید