اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، محمدباقر نوبخت در مراسم ارائه دستاوردهای پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو که امروز برگزار گردید، با اشاره به افزایش همکاری دولت برای توسعه زیرساخت های مدیریت شهری، گفت: ما سال 99 بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص دادیم و این همکاری ها ادامه خواهد داشت. دکتر ستاری در حوزه توسعه علمی و فناوری مدیریت شهری یاری و همراه هستند تا زیرساخت های فناورانه این کار در کشور فراهم گردد.

اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو

به گفته نوبخت، این پروژه ها هم در بعد ملی مهم است و هم جوابی دندان شکن به دشمنان ایران است که با وجود همه تحریم ها و دشمنی ها، ایران همچنان پابرجاست و چرخ توسعه کشور از حرکت نایستاده است. حمایت های دولت از مدیریت شهری با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین بیان نمود: سیستم رانش قطار مترو با توانمندی شرکت های دانش بنیان با بهره گیری حداکثری بومی شد و سهم دانش فنی از 30 به 85 درصد افزایش یافته است. طراحی بدنه فلزی قطار مترو با توانمندی فنی در حال اجرا است و با استفاده از تجهیزات ایران ساخت از جنس کربن استیل فراوری می گردد.

لازم به ذکر است؛ تیرماه سال گذشته بود که تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت یک رام قطار متروی تهران با 85 درصد قطعات داخلی و دانش بنیان امضا شد.

یک رام قطار ملی شامل یک قطار 7 واگنه است که بدنه قطار، دکوراسیون داخلی، سیستم بوژی، راهروی بین واگنی، ترمزها، اطلاع رسانی هوشمند، تهویه مطبوع، درب و سیستم رانش آن توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است. پس از ساخت یک رام قطار ملی، بازسازی کامل 31 رام قطار ملی بر اساس الگوی ساخت این نمونه صورت خواهد گرفت.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22570

به "اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه 2 هزار میلیاردی برای ساخت قطار ملی مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید