از امریکا شکایت می کنیم

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: ئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با همکاری معاونت حقوقی رییس جمهور کوشش داریم از آمریکا به دلیل تحریم فرش دستباف ایران شکایت کنیم.

از امریکا شکایت می کنیم

به گزارش خبرنگاران، فرشته دستپاک، در اولین همایش فرش دستباف استان مرکزی که در استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: بیش از 80 درصد فعالیت در عرصه فراوری فرش کشور را زنان انجام می دهند و در واقع دلیل پابرجایی فرش ایران بانوان هستند. فرش ایرانی به این دلیل ماندگار شد که مادران این سرزمین هنر- صنعت فرش را نسل به نسل انتقال دادند.

وی ادامه داد: فرش پس از نفت دومین کالایی بود که ترامپ تحریم کرد در حالی که اگر او در هر همایش و نشستی نگاه به زیر پا بیندازد فرش دستباف ایرانی را می بیند. با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون لیسبون کوشش می کنیم از آمریکا به دلیل تحریم فرش دستباف ایرانی شکایت کنیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر دو میلیون نفر مستقیما در صنعت فرش مشغول هستند و با تمام ظلم هایی که به ما می گردد هنوز بزرگترین فراوریکننده فرش دنیا هستیم، ولی متاسفانه در صادرات به دلیل تحریم ها صندلی اول را به هند واگذار نموده ایم. پیش از ترامپ 30 درصد صادرات فرش ما به آمریکا بود.

دستپاک با بیان اینکه در تمام دنیا ایران و ایرانی را با فرش می شناسند، گفت: قدیمی ترین فرش دنیا که در کوه های مغولستان پیدا شده، یک فرش ایرانی مربوط به عصر هخامنشی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه نمود: دست احتیاج به سوی بخش خصوصی دراز می کنیم و امیدواریم بخش خصوصی دست ما را بگیرد، بخش خصوصی باید بخش دولتی را اداره کند.

دستپاک مطرح کرد: مشکلاتی در حوزه بیمه فعالین هنرصنعت فرش وجود دارد که سعی داریم آنها را رفع کنیم و تفاهم نامه هایی نیز به همین دلیل امضا نموده ایم.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4450

به "از امریکا شکایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از امریکا شکایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید