امضا دستور استفاده از انرژی هسته ای توسط ترامپ

به گزارش مجله آزمون اول، سند منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی کاخ سفید نشان داد، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا دستور استفاده از انرژی هسته ای برای ارتقای رهبری آمریکا در فضا را امضا کرد.

امضا دستور استفاده از انرژی هسته ای توسط ترامپ

به نقل از خبرگزاری رویترز، این سند تحت عنوان دستورالعمل ششم سیاست فضایی به توسعه و استفاده از نیروگاه های هسته ای فضایی در ماموریت های عمق فضا و اکتشافات ماه اشاره دارد.

در این سند آمده است: توانایی استفاده ایمن و دائمی از سیستم های انرژی هسته ای در فضا برای حفظ و پیشبرد سلطه و رهبری استراتژیک آمریکا در فضا بسیار مهم و حیاتی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا دستور ایجاد توانایی ها برای توسعه سوخت اورانیوم که می تواند در سطح ماه و دیگر اهداف فضایی استفاده گردد را صادر کرد.

در ادامه این سند آمده است: آمریکا از اصول ایمنی در توسعه و استفاده از نیروگاه های هسته ای طبق قوانین فدرال و تعهدات بین المللی مربوطه پیروی خواهد نمود.

جیم برایدنستاین، رئیس ناسا با اشاره به این دستور اجرایی ترامپ گفت: این دستور اجرایی به ناسا در کوشش هایش برای ساخت سیستم های هسته ای مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد از جمله تکنولوژی هایی که می توانند سوخت دنیا های دیگر و سوخت ماموریت های با سرنشین آینده به مریخ را تامین نمایند، انگیزه می دهد.

وی گفت که ناسا در حال حاضر با وزارت انرژی آمریکا برای ساخت تکنولوژی برای فراوری سوخت هسته ای در سطح ماه همکاری می نماید.

،ایسنا

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20047

به "امضا دستور استفاده از انرژی هسته ای توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضا دستور استفاده از انرژی هسته ای توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید