به بهانه تولد 46 سالگی پل اسکولز؛ پسر مو قرمزی که پادشاه شیاطین شد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- پل اسکولز، اسطوره باشگاه منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس امروز 46 ساله شد.

به بهانه تولد 46 سالگی پل اسکولز؛ پسر مو قرمزی که پادشاه شیاطین شد

به گزارش خبرنگاران، پل اسکولز بدون شک یکی از ارزشمندترین بازیکنان فوتبال در دو دهه 90 و 2000 میلادی بود که به اندازه ای که شایسته اش بود با جوایز فوتبالی مورد تقدیر قرار نگرفت. پل اسکولز اسطوره فوتبال انگلیس و باشگاه منچستریونایتد 46 ساله شد. این هافبک که در سال 1993 به تیم اصلی منچستریونایتد راه یافت به مدت 19 فصل برای شیاطین سرخ به میدان رفت و جزو بازیکنان تک باشگاهی تاریخ فوتبال لقب گرفت. کسب 11 عنوان قهرمانی لیگ برتر، 3 قهرمانی در جام حذفی انگلیس، 2 قهرمانی در لیگ کاپ انگلیس، 5 قهرمانی در کامیونیتی شیلد، 2 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در جام بین قاره ای و یک قهرمانی در جام باشگاه های دنیا، اسکولز را به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال در سطح باشگاهی تبدیل کرد.

پل اسکولز که بیشتر به دلیل پاس های بلند دقیق، تغییر منطقه بازی به بهترین نحو ممکن، شوت های سهمگین، دید و هوش بالا مشهور است، یکی از بازیکنانی بود که به شدت به پیراهن منچستریونایتد تعصب داشت و وفاداری اش را بارها نشان داد. او که در 718 بازی برای منچستریونایتد 155 گل به ثمر رساند، یک بار اذعان کرد که در طول دوران حضورش در منچستریونایتد، فقط اینتر برای جذبش به صورت جدی کوشش نموده است.

تماسی تلفنی از یک مدیربرنامه داشتم. زمانیکه در یورو 2000 حضور داشتم، او با من تماس گرفت و از من پرسید آیا علاقه ای به حضور در اینتر دارم؟ این تنها تماسی بود که در مورد جدایی از منچستریونایتد دریافت کردم. پس از آن هرگز چیزی نشنیدم و مدیران نیز چیزی به من نگفتند. من در باشگاه بچگی ام بازی می کردم. من یک پسر منچستری بودم و همیشه باهم جام می بردیم. اگر منچستریونایتد می گفت که نیازی به من ندارد و اگر باشگاه بزرگی در خارج از کشور خواهانم بود، قطعاً می رفتم، اما زمانیکه برای بزرگترین باشگاه دنیا بازی می کردم، نیازی به فکر کردن در مورد حضور در بارسلونا، رئال مادرید یا میلان نداشتم.

ماسیمو موراتی رییس سابق اینتر نیز طی مصاحبه ای اعتراف نموده بود که در تمام طول دوران ریاستش در نراتزوری برای جذب هافبک انگلیسی منچستریونایتد کوشش نموده است. ما خیلی کوشش کردیم تا پل اسکولز را به خدمت بگیریم و حتی یک چک سفید امضا به منچستریونایتد دادیم. ما با او صحبت کردیم، اما پاسخ او کوتاه و ساده بود: اگر می خواهید برای شما بازی کنم، باید باشگاهم را بخرید. و اینگونه بود که پل اسکولز هرگز از باشگاه محبوبش جدا نشد. اکنون مرد مو قرمز خط میانی منچستریونایتد 46 ساله شده است و 8 سال از آخرین دلبری هایش با پیراهن شیاطین سرخ می گذرد.

سر بابی چارلتون:

از اینکه از یک بازیکن به عنوان بهترین شخصیت فوتبالی نام ببرم، ترسی ندارم. او پل اسکولز است. بازیکنان بزرگی پیراهن منچستریونایتد را بر تن نموده اند. بازیکنانی که آن ها را می پرستیدم و در جوانی آن ها را در مونیخ از دست دادم. بازیکنانی همچون دنیس لاو و جرج بست که از بازی در کنارشان لذت برده ام و پس از آن بازیکنانی که در دوره الکس فرگوسن بازی هایشان را از نزدیک تماشا نموده ام و به دلایل زیادی در بین همه این بازیکنان پل اسکولز بازیکن مورد علاقه من است. من عاشق درک و دید او نسبت به بازی هستم و او بالاخره راهی برای پیروزی پیدا می نماید، چه یک پاس آخر مهلک باشد، چه یک شوت والی سرنوشت ساز باشد. زمانیکه بازی به دقایق حساس خود می رسد، شاهد این خصوصیات از او خواهیم بود.

سر الکس فرگوسن:

یکی از بزرگترین مغزهای فوتبالی که منچستریونایتد تا به امروز داشته است.

روی کین:

نه یک سلبریتی مزخرف است و نه یک انسان خودشیفته. او بازیکنی با استعداد شگفت آور است و از نظر شخصیتی، انسانی ساده و بی آلایش باقی مانده است.

رایان گیگز:

اسکولزی بزرگترین بازیکن تاریخ باشگاه (منچستریونایتد) تا به امروز است. من کارهایی از او دیده ام که هیچ بازیکن دیگری قادر به انجام آن ها نیست. در دو موضوع باورنکردنی است: روشی که می تواند سرعت بازی ها را کنترل کند و دقت و میزان پاس هایش. در طول این سال ها بازیکنی را ندیده ام که به او نزدیک گردد. گل های او را نیز نمی توان فراموش کرد.

دیوید بکام:

او همیشه یکی از بازیکنانی است که مردم دوست دارند در موردش صحبت نمایند. هم تیمی هایم در رئال مادرید همیشه از من می پرسیدند: او چطور بازیکنی است؟ آن ها به او به عنوان یک فوتبالیست احترام می گذاشتند و او را بازیکنی فوق العاده می دانستند.

وین رونی:

او بازیکنی باورنکردنی است. او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است.

کریستیانو رونالدو:

زمانیکه با هم تمرین می کردیم، کارهای فریبنده زیادی انجام می دادم که بقیه بازیکنان به سختی توانایی انجام آن را داشتند. یک بار وقتی توانایی خودم را برای اسکولز به نمایش گذاشتم، اسکولز توپ را گرفت و به درختی که 50 متر با ما فاصله داشت، اشاره نمود. او گفت: توپ را با یک ضربه به درخت می زنم. او شوت زد و توپ به درخت برخورد کرد. سپس از من خواست تا این کار را انجام دهم. 10 بار آن کار را انجام دادم اما نتوانستم توپ را با آن دقتی که او شوت کرد، به درخت بزنم. او لبخندی زد و زمین را ترک کرد.

پله:

اگر او در کنار من بازی می کرد، گل های بیشتری به ثمر می رساندم.

مارچلو لیپی:

پل اسکولز یکی از اولین انتخاب های من برای گرد هم آوردن یک تیم عالی خواهد بود، همین حرف نشان می دهد که من همیشه چقدر او را عالی ارزیابی نموده ام. او هافبکی کامل است که به وفور از کیفیت و شخصیت برخوردار است.

سوکراتس:

به حدی خوب است که می تواند برای برزیل بازی کند. من عاشق تماشای بازی اسکولز و پاس هایش هستم. پسری با موی قرمز و پیراهن قرمز.

زین الدین زیدان:

بزرگترین حریف من؟ پل اسکولز از منچستریونایتد. او کامل ترین هافبک است. اسکولز بدون شک بزرگترین هافبک نسل خودش است.

لوئیس فیگو:

من همیشه شیفته دیدن پل اسکولز (مثل زمان دیدن افراد مشهور) هستم، زیرا هرگز نمی توانید او را ببینید. در زمین مسابقه نمی توانید او را بگیرید و بعد از بازی نیز غیبش می زند.

ژاوی:

پل اسکولز یک الگو است. در 15 الی 20 سال گذشته، بهترین هافبک میانی - و البته کامل ترین آن ها - که دیده ام پل اسکولز بوده است. با ژابی آلونسو در مورد او صحبت کردم. اسکولز بازیکنی خارق العاده است که همه خصوصیات را در وجودش دارد. او می تواند آخرین پاس را ارسال کند و همچنین گلزنی کند. اسکولز بازیکنی قدرتمند است و مالکیت توپ را از دست نمی دهد و دید بالایی دارد. اگر او اسپانیایی بود، شاید برایش ارزش بیشتری قائل می شدند. بازیکنان عاشق او هستند.

لیونل مسی:

در لاماسیا نام او خیلی ذکر می شد. او یک معلم است.

رونالدینیو:

ﻣﻦ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻭ ﭘﺎﺱ ﺑﺪﻫﻢ، ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ اینگونه ﭘﺎﺱ ﺑﺪﻫﺪ؟

تیری آنری:

بدون شک پل اسکولز بهترین بازیکن حاضر در لیگ برتر است. او می داند که چگونه از پس همه کارها برآید و بازیکنی است که شیوه بازی تیمش را راهنمایی می نماید. بالاتر از همه این ها، او از منظر ذهنی قدرت بالایی دارد و یک رقیب واقعی است.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18579

به "به بهانه تولد 46 سالگی پل اسکولز؛ پسر مو قرمزی که پادشاه شیاطین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه تولد 46 سالگی پل اسکولز؛ پسر مو قرمزی که پادشاه شیاطین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید