جابه جایی چیدمان جایگاه های هواپیما امکان پذیر است؟

به گزارش مجله آزمون اول، در پی اعتراض یکی از مسافران پرواز تهران - مشهد نسبت به رعایت نشدن حقوق مسافران، رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری گفت: گرچه قانون و اجباری برای نوع چیدمان جایگاه های هواپیما مطابق میل مشتری وجود ندارد، اما فاصله ردیف های جایگاه باید به گونه ای باشد که مسافران اذیت نشوند و این یکی از اصولی است که هر شرکت هواپیمایی نیز برای جلب مشتری بیشتر باید به آن توجه کند.

جابه جایی چیدمان جایگاه های هواپیما امکان پذیر است؟

به گزارش خبرنگاران، یک مسافر پرواز تهران- مشهد هواپیمای ایران ایر در نامه سرگشاده به مدیرعامل این شرکت هواپیمایی ضمن اشاره به حقوق مسافران در پرواز تاکید نمود: برخی کوتاهی ها که حقوق مسافران را نقض می نماید نه تقصیر تحریم است نه فرسودگی ناوگان.

این مسافر در ادامه این نامه که در اختیار خبرنگاران نهاده شد، نوشته بود: هواپیما 33 ردیف جایگاه داشت که 4 ردیف آن مبلمان ویژه است. جایگاه ما ردیف های آخر یعنی جایگاه جلوتر از موتور قرار داشت به صورتی که از پنجره جلوی موتور و فضای بیرون قابل مشاهده بود. جایگاه ها آنقدر فشرده و تنگ چیده شده بود که به طور طبیعی زانو مسافر به جایگاه جلو فشار وارد می کرد از سوی دیگر تکیه گاه برخی جایگاه ها به دلیل خرابی با تکیه دادن به آن موجب آزار مسافران پشت سر شده بود.

در پی اعتراض این مسافر، حمیدرضا پهلوانی، رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری به خبرنگاران گفت: گرچه مشخص میزان و فاصله ردیف های جایگاه در هواپیما در حداقل و حداکثر تعریف شده برای آن، در اختیار شرکت هواپیمایی است و جزو سیاست های آن محسوب می گردد اما ایرلاین ها باید توجه نمایند که برای جذب مخاطب بیشتر و کسب رضایت مسافران به این مسائل بیشتر توجه کند و این چیدمان باید به گونه ای تنظیم گردد که برای همه مسافران با هر قدی مناسب باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا قابلیت افزایش تعداد ردیف های جایگاه یک هواپیما در کشور وجود دارد و این سناریو که افزایش تعداد جایگاه ها باعث کاهش بیش از حد فاصله بین آن ها شده، درست است؟ گفت: امکان انجام چنین کاری توسط شرکت ها وجود ندارد چرا که حداقل و حداکثر فاصله های مشخص شده بین جایگاه های هواپیما براساس اصول و استانداردهای ساخت آن از سوی شرکت سازنده مشخص شده و کم کردن بیش از حد این فاصله ممکن است بسیار خطرناک باشد و مرکز ثقل هواپیما را جابجا نمایند.

وی توضیح داد: اگر مسافری به این مسئله شک کرد که ممکن است چنین تخلفی توسط یک ایرلاین صورت گرفته باشد، بهتر است طی مکاتبه ای و به وسیله سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به این مسئله اعتراض کند تا به شکایت او رسیدگی گردد چرا که اگر این چنین تخلفی صورت گرفته باشد که تقریبا محال است قطعا با شرکت هواپیمایی مورد نظر برخورد جدی صورت خواهد گرفت و حتی ممکن است مجوز آن را باطل نمایند.

رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری گفت: گرچه مشخص و تنظیم فاصله ردیف های جایگاه یک هواپیما جزو سیاست های هر شرکت هواپیمایی است و از نظر حقوقی و قانونی نقض حقوق مسافر محسوب نمی گردد اما شرکت های هواپیمایی برای رفاه بیشتر مسافران باید به این مسئله توجه نمایند تا بتوانند در این بازار مشتری بیشتر جذب نمایند چرا که براساس برآورده های صورت گرفته بیش از 60 درصد مسافران پروازی جزو مشتریان ثابت این نوع سفرها هستند و قاعدتا شرکت های هواپیمایی نباید با نادیده دریافت سلیقه و ذائقه آن ها باعث از دست رفتن مشتریان خود شوند.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4788

به "جابه جایی چیدمان جایگاه های هواپیما امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابه جایی چیدمان جایگاه های هواپیما امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید