خبرنگاران جذب وام اشتغال مددجویان خراسان شمالی از 100 درصد گذشت

به گزارش مجله آزمون اول، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: پیش بینی برای جذب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان روستایی این استان در امسال 40 میلیارد ریال بود که تا به امروز 42 میلیارد ریال در این زمینه جذب شده است.

خبرنگاران جذب وام اشتغال مددجویان خراسان شمالی از 100 درصد گذشت

مجید الهی راد، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال 66 طرح اشتغالزایی روستایی برای مددجویان استان به اجرا درآمده که بیشتر در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و شماری اندک نیز در بخش خدمات بوده است.

وی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان فنی بر اجرای طرح های اشتغال روستایی اضافه نمود: اغلب طرح های اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد، بر اساس بازدیدها و آنالیز های میدانی پایدار بوده است.

الهی راد با اشاره به جذب 45 درصدی اعتبارات حوزه طرح های اشتغالزایی مددجویان استان، گفت: از ابتدای امسال هزار و 829 طرح اشتغال توسط مددجویان خراسان شمالی از محل منابع امدادی و هزار و 378 طرح نیز از محل تسهیلات و منابع اعتباری بانک های عامل این نهاد اجرایی شده است.

وی اضافه نمود: در مجموع میزان اعتبارات امسال در حوزه اشتغالزایی مددجویان استان هزار و 700 میلیارد ریال است که تا به امروز 66 میلیارد ریال آن از محل منابع امدادی، 652 میلیارد ریال از محل بانک های عامل و 42 میلیارد ریال نیز از محل اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.

معافیت 929 خانوار مددجوی خراسان شمالی از پرداخت هزینه انشعاب

الهی راد با اشاره به اینکه مددجویان زیر حمایت این نهاد یک بار از پرداخت هزینه های انشعاب معاف هستند، اضافه نمود: این معافیت ها شامل 237 مورد انشعاب برق، 235 مورد گاز، 156 مورد گواهی پروانه ساختمانی، 41 مورد فاضلاب و 20 مورد عوارض شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه طرح معافیت مددجویان از پرداخت عوارض شهرداری، شامل مددجویان معیشت بگیر عادی و نیز مددجویان تبصره 14 می گردد، گفت: مددجویان استان برای دریافت این خدمات ملزم به ارایه اسناد و مدارک مورد احتیاج بر اساس ضوابط دستگاه های مربوطه ارائه دهنده خدمت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به هزینه کرد 45 میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای مسکونی احتیاجمندان در امسال، توضیح داد: این میزان اعتبار برای ساخت و خرید 38 واحد مسکن شهری، 93 واحد مسکن روستایی و 194 مورد تعمیرات و ساخت سرویس های بهداشتی محرومان استان هزینه شده است.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی در حدود 112 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور واقع شده است.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19483

به "خبرنگاران جذب وام اشتغال مددجویان خراسان شمالی از 100 درصد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جذب وام اشتغال مددجویان خراسان شمالی از 100 درصد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید