خبرنگاران مقاطع حادثه خیز رودخانه ها و راه های شیروان شناسایی شد

به گزارش مجله آزمون اول، بجنورد-خبرنگاران- فرماندار شیروان گفت: به منظور کاهش میزان آسیب بارندگی و سیلاب های فصلی به حوزه زیربنایی شهرستان، نقاط حادثه خیز و مقاطع برخورد رودخانه های منطقه با راه ها و ابنیه شناسایی شده است.

خبرنگاران مقاطع حادثه خیز رودخانه ها و راه های شیروان شناسایی شد

امین رضا مرآتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: امسال اولویت اقدامات عمرانی شهرستان برای جلوگیری از هرگونه خسارت در مواقع بحرانی و حوادث طبیعی، اصلاح جهتهایی از رودخانه ها است که به راه ها و ساختمان ها منتهی می شود.

وی گفت: در جلسات متعددی که در چندماه گذشته با حضور دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار شده، تمام مسیلهای آب و رودخانه ها اصلاح و سعی شده است تا ادارات آب منطقه ای و راهداری در مواقع بحران در این نقاط حضوری مستمر داشته باشند.

مرآتی با بیان اینکه در این خصوص دهیاران و بخشداران باید همکای لازم را با دستگاه های خدمات رسان داشته باشند، افزود: تا به امروز کار ایمن سازی راه ها توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و لایروبی و اصلاح رودخانه ها نیز توسط آب منطقه ای اجرا شده است.

شهرستان شیروان هزار و 65 کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان 339 کیلومتر مسیل های مهم و حساسی است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

نماینده عالی دولت در شیروان گفت: همچنین بر اساس سند مدیریت بحران، همه دستگاه ها باید برای کاهش آسیب های حوادث پای کار باشند، بخش های مختلف و نقاط آسیب پذیر شناسایی شده و دستگاه ها مرتبط همیشه در آماده باش باشند.

مرآتی ضمن اشاره به اهمیت پیشگیری از خسارات حوادث طبیعی، افزود: بخشی از بودجه امسال شهرستان برای اصلاح راه های در معرض سیلاب و شناسایی نقاط آسیب زای رودخانه ها خواهد بود چرا که با برنامه ریزی و اقدامات اجرا شده توسط مدیریت بحران، در سه سال گذشته خسارات ناشی از حوادث خصوصا در محل های سکونتگاهی شهرستان بسیار پایین آمده است.

وی گفت: امسال هم تلاش بر این است با هشدارهای به موقع در فصل سرما و بارندگی، آمادگی نیروهای شهرستان حفظ شده و کمترین آسیب ها در حوزه راه و زیرساختی به بار آید.

شهرستان شیروان 650 کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از 500 کیلومتر آن آسفالت است و 70 درصد راههای روستایی این منطقه در نواحی کوهستانی واقع است.

شیروان که در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع شده است، 86 کیلومتر نیز بزرگراه در 2 باند شمالی و جنوبی دارد و به دلیل واقع شدن در جهت اصلی استان های شمالی به مشهد مقدس، یکی از جهتهای پرتردد شمال شرق کشور محسوب می شود.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18432

به "خبرنگاران مقاطع حادثه خیز رودخانه ها و راه های شیروان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقاطع حادثه خیز رودخانه ها و راه های شیروان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید