راهنمای خرید بهترین مودم برای روستاها و نقاط دور افتاده

به گزارش مجله آزمون اول، داستان خرید مودم برای نقاطی که شرایط آنتن دهی خوبی ندارند؛ بسیار متفاوت از خرید مودم برای استفاده در شهرها و نقاط پر جمعیت با قدرت آنتن دهی بالا است.

راهنمای خرید بهترین مودم برای روستاها و نقاط دور افتاده

در روستاها، حاشیه شهرها، نقاط دور افتاده و صعب العبور، به علت نصب تعداد آنتن های BTS موبایل کمتر، سیگنال های کمتری در هوا منتشر شده و غالبا فاصله زیادی با کاربران دارند. به همین دلیل، احتیاج به مودم های با بالاترین قدرت آنتن دهی در این مناطق داریم.

مسئله دیگر این است که چه نوع مودم هایی برای مناطق روستایی قابل استفاده هستند؟ مودم های 4G LTE یا مودم های ADSL و VDSL یا مودم های TD-LTE؟ اصلا کدام سری مودم برای مناطق روستایی بهتر است و سرعت بیشتری می دهد؟

ما در این مطلب کوتاه و جمع و جور سعی می کنیم به این پرسش ها جواب دهیم:

چه مودم هایی در روستا و مناطق دور افتاده کار می نمایند؟

در ابتدا، باید بدانیم برای روستا چه نوع مودمی باید بخریم!

در واقع، باید ببینیم در روستاها کدام نوع اینترنت در دسترس است و عرضه می گردد تا سراغ خرید مودمی برای استفاده از این اینترنت برویم.

طبق آمارهایی که از شرایط اینترنت روستایی منتشر شده است؛ نزدیک به 15 هزار روستای بالای 20 خانوار به اینترنت ثابت (ADSL) دسترسی دارند و بیش از 52 هزار روستا هم به اینترنت موبایل وصل هستند.

بنابراین، می توان گفت اینترنت غالب در روستاها و نقاط کور و دور افتاده، اینترنت موبایل و به طور معین سایت های 3G/4G همراه اول و ایرانسل است. سرعت توسعه اینترنت موبایل بیشتر و راحت تر از اینترنت روستاها است و قابل تصور است که در روستاها دسترسی به اینترنت موبایل راحت تر است.

به سختی بتوان در روستاها به اینترنت های فیبرنوری (FTTH) و ADSL و VDSL دسترسی داشت. از سوی دیگر، اینترنت TD-LTE هم در مناطق شهری با مسائل آنتن دهی روبرو است و قابل انتظار است که در مناطق روستایی باز در دسترس نباشد. البته، بعضی مناطق حاشیه شهرها به سرویس تی دی ال تی ایرانسل دسترسی دارند.

تنها گزینه به جامانده، اینترنت موبایل یا 4G LTE است. هم اکنون، ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور بالای 92 درصد است و طبیعی است که باید دنبال خرید یک مودم LTE باشیم.

بهترین مودم برای مناطق روستایی

سوال اصلی این است که یک مودم همراه یا رومیزی 4G LTE برای روستا و مناطق دور افتاده کم آنتن خریداری کنیم؟

مودم های همراه و جیبی 4G LTE قابلیت جابه جایی و حمل آسان دارند. می گردد مودم را از یک نقطه به نقطه دیگری برد و در هر کجا استفاده کرد. مثلا، مودم را از یک روستا به روستای دیگر برد یا در همان روستا و منطقه از یک خانه به خانه دیگری برد و به اینترنت وصل شد.

مزیت دیگر مودم های همراه این است که کوچک و ساده و جمع وجور هستند و سریعا به اینترنت موبایل وصل می شوند و می توان چند گوشی موبایل و لپ تاپ را به هات اسپات وای فای آن ها متصل کرد.

مودم های همراه با باتری هم کار می نمایند و بهترین گزینه برای استفاده در مناطقی هستند که پریز برق شهری در دسترس نیست.

اما به طور معمول، مودم های همراه قدرت گیرندگی و آنتن دهی ضعیف تری نسبت به مودم های رومیزی دارند؛ چون از آنتن های LTE داخلی استفاده می نمایند و سخت افزار ضعیف تری دارند.

مودم های رومیزی LTE برعکس مودم های همراه، عظیم تر بوده و با برق شهری کار می نمایند و دارای آنتن های خارجی هستند یا قابلیت نصب آنتن خارجی دارند.

آنتن های خارجی LTE باعث می شوند که قدرت گیرندگی و آنتن دهی مودم بالاتر برود و در مناطق کم آنتن و ضعیف از نظر سیگنال دهی، سرعت اینترنت بهتر گردد.

اگر یک مودم همراه در یک منطقه روستایی سرعت اینترنتی 10 مگابیت دارد؛ با مودم رومیزی می توانید به سرعت 17 الی 18 مگابیت برسید.

به علاوه، مودم های رومیزی دارای درگاه های شبکه هستند تا بتوان لپ تاپ و کامپیوتر را به وسیله کابل شبکه اترنت به مودم و اینترنت وصل کرد.

بنابراین؛ خرید یک مودم رومیزی 4G LTE برای مناطق روستایی و حاشیه شهرها بهتر است.

بهترین مودم رومیزی 4G LTE برای روستا

مودم های رومیزی در بازار ایران از رده LTE Cat 4 با سرعت دانلود اسمی 150 مگابیت تا مودم هایی با رده LTE Cat 18 و سرعت دانلود اسمی 1.2 گیگابیت یافت می گردد.

خرید یک مودم رومیزی گران قیمت مانند یا و همین طور توصیه نمی گردد؛ جز اینکه مسئله ای برای هزینه کردن نداشته باشید.

مودم های LTE Cat 4 هم گزینه خوش قیمتی در بازار هستند و هم حداقل احتیاجها و انتظارات کاربران را پاسخ می دهند. مودم هایی مانند یا بهترین انتخاب هستند.

اگر می خواهید کمی بیشتر پول بدهید و در عوض مودم سریع تری داشته باشید؛ می توانید سراغ مودم های رومیزی LTE Cat 6 بروید. مودم ، ، ، ، ، و چندین مدل مودم دیگر در بازار ایران در رده سرعت 300 مگابیت یافت می گردد که گزینه های خرید ایده آلی برای مناطق روستایی هستند.

بهتر است مودمی انتخاب کنید که روی خودش آنتن خارجی دارد یا همراه با یک مودم رومیزی بدون آنتن، خودتان دو آنتن خارجی 4G هم بخرید.

اگر دنبال مودم های بیشتری هستید مطلب بازار ایران را مشاهده کنید.

اگر هم مشکل اقتصادی ندارید و دنبال پرچم دارترین مودم روتر LTE بازار هستید؛ مطلب را نگاهی بیندازید.

کدام مودم های جیبی 4G برای روستا مناسب هستند؟

اگر به مودمی احتیاج دارید که حتما همراه و جیبی باشد و بتوانید در مکان های مختلفی از آن بهره ببرید؛ پیشنهاد می کنیم مودمی خریداری کنید که قابلیت نصب آنتن خارجی داشته باشد.

ما را ببینید. مودم هایی مانند ایرانسل FD-M60 یا هواوی E5785 بسیار مناسب هستند؛ چون مودم هایی در رده LTE Cat 6 با سرعت 300 مگابیت و کیفیت ساخت بالا هستند و آنتن دهی خوبی دارند. همین طور، مودمی مانند E5577 هواوی یا E5372 نیز مناسب هستند.

در نهایت، به بازار می رسیم. مودم هایی که هم سریع بوده و هم آنتن دهی خوبی دارند. این مودم ها معمولا بالای 2 الی 3 میلیون تومان هستند.

اگر دنبال مودم 4G با قیمت زیر یک میلیون تومان برای مصارف دانش آموزی و دانش جویی هستید؛ باز به شما این را پیشنهاد می کنیم.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23904

به "راهنمای خرید بهترین مودم برای روستاها و نقاط دور افتاده" امتیاز دهید

3 کاربر به "راهنمای خرید بهترین مودم برای روستاها و نقاط دور افتاده" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بهترین مودم برای روستاها و نقاط دور افتاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید