شنبه درخصوص تعطیلی دو هفته ای تصمیم گیری می شود

به گزارش مجله آزمون اول، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم گیری خواهد شد.

شنبه درخصوص تعطیلی دو هفته ای تصمیم گیری می شود

دکتر قاسم جان بابایی که به منظور ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به کرونا به خراسان شمالی سفر کرده بود در خصوص آخرین شرایط این بیماری در کشور گفت: در بیشتر استان ها فرایند رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم باید صبر کنیم که انشالله رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، وی کاهش فرایند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: تا زمانی که مردم مراعات نکنند شرایط انتقال زنجیره قطع نخواهد شد و بخش ها همچنان پر بیمار خواهد بود انشاالله امیدواریم که به زودی شاهد کاهش بیماران در بیمارستان ها و به تبع آن کاهش مرگ و میرها باشیم.

وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای کنترل کرونا در ایران گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد بلکه باید همه سازمانها و مردم پای کار بیایند، وزارت بهداشت تنها می تواند پروتکل ارائه کند چون کار وزارت بهداشت کار اجرایی در حوزه اجتماعی نیست بلکه خدمات رسانی خدمات در بخش سلامت به مردم است و کار حوزه های دیگر است که در اجرا بتوانند آن پروتکل های که وزارت بهداشت هر هفته ارائه می کند را به درستی اجرا کنند.

دکتر جان بابایی درخصوص طرح تعطیلی گروهای دو، سه و چهار شغلی اظهارکرد: در تعطیلی یک ماهه حلقه های متعدد وجود دارد، تعطیلی اصناف نیز به تنهایی نمی تواند موثر باشد، در کنار آن منع رفت و آمد، عدم حضور خانواده ها در دورهمی های خانوادگی و مراسم های جشن و عزاداری، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و ... همه اینها باید با هم رعایت شود.

وی اضافه کرد: این حلقه، حلقه انتقال است، چرخه ای دارد، که هر قسمتش باید شکسته شود و اگر یک قسمت بماند نمی توانیم بیماری را به صفر برسانیم.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18298

به "شنبه درخصوص تعطیلی دو هفته ای تصمیم گیری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنبه درخصوص تعطیلی دو هفته ای تصمیم گیری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید