عضو ارشد طالبان: داعش خوارج عصر حاضر است و جهاد علیه آن وظیفه شرعی است

به گزارش مجله آزمون اول، مسئول کمیسیون اطلاعات طالبان در شرق افغانستان گفت که گروه تروریستی داعش، خوارج عصر کنونی است و جهاد علیه آن نیز وظیفه شرعی محسوب می شود.

عضو ارشد طالبان: داعش خوارج عصر حاضر است و جهاد علیه آن وظیفه شرعی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولوی ندا محمد ندیم مسئول کمیسیون اطلاعات طالبان در حوزه شرق افغانستان به سایت الاماره گفت: براساس فتاوای علما و بزرگان اسلام، داعش خوارج عصر حاضر است بنابر دستورات دینی، جهاد علیه این گروه تروریستی وظیفه شرعی مسلمانان محسوب می شود.

وی تاکید کرد که داعشی ها اقدامات وحشیانه زیادی را علیه مردم افغانستان انجام داده اند، آن ها مساجد را منفجر می کنند، بزرگان ریش سفید را به اتهام همکاری و همدردی با طالبان به قتل می رسانند، مردم را از خانه هایشان کوچ داده و خودشان در آن ها ساکن می شوند.

مولوی ندیم ادامه داد که اما طالبان به سرعت ولایت های فراه و هلمند را از حضور داعش پاکسازی کرد با این حال از بین بردن داعش در ولایت های زابل، جوزجان ، غور و ننگرهار به دلیل حمایت های گسترده از این گروه تروریستی زمان بیشتری برد.

این عضو ارشد طالبان دلایل مقاومت داعش در این سال ها را حمایت آمریکایی ها، پشتیبانی نهادهای اطلاعاتی دولت، درمان این تروریست ها در بیمارستان های دولتی، حمایت تسلیحاتی از این تروریست ها در جریان جنگ و نیز نجات اعضای داعش از محاصره طالبان دانست.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره کمک نیروهای امنیتی به گروه تروریستی داعش اینطور گفته بود: دولت در حالی جنگجویان داعش را با بالگرد نجات می دهد که نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف کشور هفته ها تحت محاصره می مانند و حتی همه کشته می شوند، اما کسی برای نجات آن ها نمی رود.

مسئول کمیسیون اطلاعات طالبان اظهار کرد: طالبان با انجام عملیات گسترده طی چند سال، نیروهای تروریست داعش را از مناطق مهمی که در آن فعالیت داشتند بیرون راندند و در آخرین سنگر در منطقه تخت مینه شهرستان اچین ولایت ننگرهار آن ها را محاصره کردند.

وی در ادامه درباره روابط دولت و داعش گفت: آن ها با یکدیگر روابط خوبی دارند به حدی که مدارس داعش در مناطق جلال آباد و بهسود از طرف دولت تامین مالی می شود.

مولوی مدعی شد که فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان و برادرش از داعش پشتیبانی می کنند.

گفتنی است که حمایت آمریکا از داعش نیز موضوعی جدید نیست زیرا بارها خبرهای حمایت هوایی از جنگجویان داعشی و عملیات نجات این گروه تروریستی توسط نظامیان آمریکایی در رسانه ها منتشر شده است.

.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4406

به "عضو ارشد طالبان: داعش خوارج عصر حاضر است و جهاد علیه آن وظیفه شرعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ارشد طالبان: داعش خوارج عصر حاضر است و جهاد علیه آن وظیفه شرعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید