مهاجرت پزشکان لبنانی به عراق در پی وخامت اوضاع مالی و سیاسی لبنان

به گزارش مجله آزمون اول، منبعی عراقی از مهاجرت شماری از پزشکان لبنانی به عراق پس از وخامت اوضاع مالی و معیشتی لبنان اطلاع داد.

مهاجرت پزشکان لبنانی به عراق در پی وخامت اوضاع مالی و سیاسی لبنان

به گزارش خبرنگاران، منبعی عراقی از مهاجرت شماری از پزشکان لبنانی به عراق پس از وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی لبنان اطلاع داد.

منبع مذکور در گفت وگو با روسیا الیوم توضیح داد: طی هفته های گذشته و پس از وخامت اوضاع در لبنان، شماری از پزشکان لبنانی برای کار در عراق به این کشور مهاجرت نموده اند.

وی اضافه کرد: بعضی از بیمارستان های جنوب و شمال عراق شاهد حضور پزشکان لبنانی است و اطلاعات موجود نشان می دهد که ده ها پزشک لبنانی دیگر نیز طی روزهای آینده به عراق خواهند آمد.

به نقل از میدل ایست نیوز، پیش از این نبیه بری رئیس مجلس لبنان در ملاقات با حسن التمیمی، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق بر لزوم تقویت روابط با عراق تاکید نموده و گفته بود: این امر می تواند اهرم نجات لبنان برای رهایی از بحران هایش باشد.

وی با بیان اینکه لبنان در صورتی که در شرایط کنونی باقی بماند، در معرض فروپاشی قرار گرفته است، اضافه کرد: این تقویت روابط در سایه بحران ها و چالش های کنونی می تواند تا 50 درصد به لبنان در رویارویی با بحران ها یاری کند.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هم در ملاقات با التمیمی از کوشش های دولت عراق و موافقت بغداد برای تحویل نفت در مقابل خدمات پزشکی تشکر کرد.

بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال 2019 آغاز شد شدیدترین دوران بی ثباتی کشور از زمان خاتمه جنگ داخلی پانزده ساله این کشور در سال 1990 است.

از آغاز بحران اقتصادی اخیر ارزش پول ملی لبنان حدود 90 درصد سقوط نموده و بیکاری به شدت افزایش یافته است.

بهای کالاهای اساسی و نرخ تورم به شکل سرسام آوری افزایش یافته و نهادهای مدنی و کارشناسان اقتصادی می گویند که حدود نیمی از جمعیت کشور اکنون زیر خط فقر هستند.

دولت لبنان سال گذشته اظهار داشت که قادر نیست بدهی های خارجی خود را بپردازد و ذخایر ارز خارجی بانک مرکزی لبنان که اقتصادش به شدت به واردات وابسته است به شدت کاهش یافته است.

جامعه بین المللی و نهادهای اقتصادی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول یاری اقتصادی به لبنان را به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی عمیق و تشکیل دولت مستقل از نفوذ احزاب و گروه های سیاسی مشروط نموده اند.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 23625

به "مهاجرت پزشکان لبنانی به عراق در پی وخامت اوضاع مالی و سیاسی لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت پزشکان لبنانی به عراق در پی وخامت اوضاع مالی و سیاسی لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید