نشانه ای از بیماری کووید-19 که کمتر مورد توجه قرار می گیرد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: بسیاری از افراد نسبت به بروز علائمی همچون تب یا سرفه در تشخیص بیماری کووید-19 هوشیار هستند اما ممکن است پوست اولین عضوی باشد که به این ویروس آلوده شده باشد.

نشانه ای از بیماری کووید-19 که کمتر مورد توجه قرار می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بثورات پوستی به ویژه روی دستها و پاها اغلب می تواند اولین نشانه ابتلا به بیماری کووید-19 در افرادی باشد که به دیگر علائم این بیماری دچار نشده اند.

در آنالیز اجرا شده تعیین شد علائم پوستی ناشی از بیماری کووید-19 از هر پنج بیمار در یک نفر ظاهر می گردد.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: پزشکان باید از این اطلاعات در شناسایی بیماران مبتلا به کووید-19 که به علائم دیگر این بیماری دچار نیستند بهره گیرند. درصورتیکه بیمار از بروز بثورات و جوشهای عجیب روی پوست به پزشک شکایت کند ضروری است پزشک از بیمار این پرسش را داشته باشد که آیا با فرد مبتلا به کووید-19 در تماس بوده است؟.

در این آنالیز محققان به مطالعه روی اطلاعات تعدادی بیمار که به کووید-19 مبتلا بوده یا به این بیماری مشکوک بوده اند و علائم پوستی نیز در آنان وجود داشته است، پرداختند. انواع مختلفی از بثورات پوستی در بیماران آلوده به کروناویروس مشاهده شده است که می توان به ظاهر شدن کهیر، لکه های صورتی و قرمز رنگ و تاولهای کوچک اشاره نمود.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته محققان آمریکایی کروناویروس ممکن است به دو علت با علائم پوستی در بیمار همراه باشد: نخست به دلیل مواد شیمیایی التهابی فراوری شده توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس و دوم به دلیل لخته های خونی کوچک ناشی از ویروس.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17063

به "نشانه ای از بیماری کووید-19 که کمتر مورد توجه قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه ای از بیماری کووید-19 که کمتر مورد توجه قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید