کاهش 40درصدی کسری بودجه دولت با بالابردن درآمد های مالیاتی وپایدار خبرنگاران

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: 40 درصد کسری تراز عملیاتی بودجه 1400 با افزایش درآمدهای پایدار برای دولت جبران شد.

کاهش 40درصدی کسری بودجه دولت با بالابردن درآمد های مالیاتی وپایدار خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از صداوسیما، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب یک شنبه شب شبکه خبر اضافه کرد: در آنالیز بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، 40 درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار برطرف کردیم.

وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با 317 هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید نمود: ما این رقم را به 417 رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات یاری درسی و مؤسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی شد محقق کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با آنالیز هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمدهای دولت کم کردیم تا به دولت یاری و بدهی های آن برای آینده کمتر گردد.

زارع با اشاره به اینکه در آنالیز بودجه 1400 با بعضی اقدامات کوشش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم اضافه کرد: بیش از 500 هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.

وی گفت: همچنین 360 هزار میلیارد تومان نیز برای ساخت مسکن طبق تبصره 18 در نظر گرفته شد که 400 هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 800 هزار واحد در شهرها و کلانشهرها ساخته می گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: اما رئیس کل بانک مرکزی، این رقم تخصیص یافته را پول پرقدرت می داند؛ البته ما منکر تصویب کردن پول پرقدرت در بودجه 1400 نیستیم، اما پول پرقدرت در جایی مضر است که موجب رکود گردد، در حالی که این پول همراه با رونق مالی، اشتغال و به تبع آن بهبود معیشت مردم خواهد بود.

رحیم زارع در ادامه در مورد نحوه افزایش حقوق ها در بودجه 1400 هم توضیحاتی داد.

محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس دیگر میهمان برنامه نیز با ابراز خرسندی از شفافیت کامل لایحه بودجه 1400 گفت: سال آینده را سال خوبی برای طراز عملیاتی بودجه می دانم.

وی در ادامه گفت: قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه 1400 افزایش نداشته است.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22899

به "کاهش 40درصدی کسری بودجه دولت با بالابردن درآمد های مالیاتی وپایدار خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40درصدی کسری بودجه دولت با بالابردن درآمد های مالیاتی وپایدار خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید