گوگل و کوالکام آپدیت گوشیهای اندرویدی را آسانتر میکنند

به گزارش مجله آزمون اول، با وجود اینکه پروژه treble گوگل مدت زمان آپدیت گوشی های اندرویدی را افزایش داده، اما در این زمینه کماکان موانع مختلفی وجود دارند. یکی از این موانع مربوط به سازندگان تراشه ها است که باید از رابط های کاربری ارائه شده از طرف شرکت های گوناگون پشتیبانی کنند. اما حالا گوگل و کوالکام اعلام کرده اند که از طریق همکاری با یکدیگر قصد دارند فرایند آپدیت گوشی های اندرویدی مبتنی بر تراشه های اسنپدراگون را ساده تر کنند.

گوگل و کوالکام آپدیت گوشیهای اندرویدی را آسانتر میکنند

روی هم رفته، شرکت کوالکام حالا راحت تر از گذشته می تواند پشتیبانی تراشه های خود از نسخه های جدید و قدیمی اندروید را امکان پذیر کند. تمام تراشه های جدید اسنپدراگون که با پروژه Treble سازگار هستند می توانند تا 4 نسخه اصلی اندروید را دریافت کنند و تا 4 سال از آپدیت های امنیتی بهره ببرند. با توجه به اینکه بیشتر گوشی های اندرویدی فقط به مدت 2 سال یا کمتر نسخه های جدید اندروید را دریافت می کنند، چنین مشخصه ای به معنای تحول گسترده در این حوزه خواهد بود.

همان طور که اشاره کردیم، تراشه های جدید اسنپدراگون از این قابلیت بهره مند خواهند شد که این یعنی برای بهره گیری از این مشخصه، به اسنپدراگون 888 یا دیگر تراشه های جدیدی که بعد از آن عرضه می شوند، نیاز دارید. البته این موضوع لزوما به معنای بهره گیری تمام گوشی های مجهز به این تراشه ها از تمام پتانسیل های این قابلیت جدید نیست اما در هر صورت برای آپدیت طولانی مدت گوشی های اندرویدی با موانع کمتری روبه رو خواهند شد.

  • هر آنچه باید درباره تراشه اسنپدراگون 888 بدانید

منبع: Android Authority

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 19673

به "گوگل و کوالکام آپدیت گوشیهای اندرویدی را آسانتر میکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و کوالکام آپدیت گوشیهای اندرویدی را آسانتر میکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید