530 متخصص ایرانی بازگشته به کشور در شرکت های دانش بنیان فعالیت می نمایند خبرنگاران

به گزارش مجله آزمون اول، دانش بنیان ها زمینی مساعد برای استفاده از توان متخصصان بازگشته به کشور هستند، زمینی که اثرمندی دانش و تخصص آن ها در جامعه را نمود داده است.

530 متخصص ایرانی بازگشته به کشور در شرکت های دانش بنیان فعالیت می نمایند خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، نخبگان بازمی گردند تا در جامعه تاثیرگذار باشند جمله ای که بار ها از زبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان شده است. معاونت علمی و فناوری نیز با ایجاد فضا و سازوکار های مناسب این کار، شرایط مساعدی برای بازگشت نخبگان و متخصصان ایرانی از 100 دانشگاه برتر دنیا، فراهم نموده است.

این کار در قالب برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect.isti.ir) اجرایی شده است. این برنامه با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقرار ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال انجام است. این کار تا به امروز به بازگشت بیش از 2 هزار نخبه ایرانی به کشور منجر شده است.

اشتغال 530 متخصص ایرانی در شرکت های دانش بنیان یکی از نتایج اجرای این برنامه در 4 سال اخیر است. مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در کوشش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و تعیین، راه اندازی کسب و کار های فناورانه، اشتغال در شرکت های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری کند.

ارتقای سطح علمی و حرفه ای پایگاه تخصصی همکار، فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری های نوظهور و پیشرفته در کشور، فراهم کردن شرایط انتقال مهارت ها، روش ها و قابلیت های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل و یاری به تاسیس شرکت های فناور در حوزه های فناوری پیشرفته از جمله مهم ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 22358

به "530 متخصص ایرانی بازگشته به کشور در شرکت های دانش بنیان فعالیت می نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "530 متخصص ایرانی بازگشته به کشور در شرکت های دانش بنیان فعالیت می نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید